Veelgestelde vragen

Wie betaalt de verzendkosten?
De GsmFan.nl Recycling betaalt de verzendkosten. U kunt uw toestel(len), samen met de bon die u heeft geprint, in een luchtkussen envelop gratis versturen:

De GsmFan.nl Recycling
Antwoordnummer 10207
6360XV Nuth.

Waar moet ik op letten bij het versturen?
Zorg ervoor dat de luchtkussen envelop goed wordt gesloten. Deze zijn meestal bij een kantoorboekhandel of het dichtstbijziijnde postkantoor te verkrijgen. Heeft u meer toestellen dan in één envelop passen, gebruikt u dan meerdere enveloppen.

De bezorging van een zending naar een antwoordnummer duurt doorgaans 1 tot 2 dagen langer dan een normaal gefrankeerde zending.

Zoekraken van toestellen tijdens transport
LET OP! Verzending van uw toestellen naar een antwoordnummer en antwoordcode is gratis, maar voor eigen risico!
Wilt u de zending verzekerd versturen met een mogelijkheid tot traceren, dan is dat op eigen kosten.
Het adres voor het versturen van verzekerde zendingen (voor eigen rekening) is:

De GsmFan.nl Recycling
Postbus 22107
6360 AC Nuth.


Bij 15 toestellen of meer tegelijk, halen we de toestellen gratis bij u op. Daarvoor kunt u een mail sturen naar [email protected]

Waar vind ik de modelaanduiding van mijn toestel?
Na verwijdering van de batterij, ziet u een etiket met daarop naast het imeinummer van het toestel ook de modelaanduiding. Om de batterij te verwijderen haalt u eerst het achterklepje van het toestel. Bij sommige toestellen is de batterij en het achterklepje gecombineerd.

Wat als ik mijn SIM-kaart of geheugenkaart niet heb verwijderd?
DeGsmFan.nl Recycling zal bij controle van de toestellen, de eventuele SIM- en geheugenkaarten verwijderen en vernietigen om mogelijk misbruik te voorkomen.

Moet ik de lader en accessoires meesturen?
Nee, dat is niet nodig. U verstuurt alleen het toestel met batterij, samen met het geprinte formulier.

Wat als uw toestel(len) toch “niet werkend” zijn?
Na ontvangst en controle van uw toestellen, ontvangt u per mail een overzicht van de ontvangen toestellen en uitkomsten van de test als deze afwijkend zijn van de aanmelding.
Als onze bevindingen afwijken en u bent hiermee niet akkoord, dan kunnen we uw toestellen eventueel retourneren. Eventuele verzendkosten zijn in dat geval voor uw rekening.

Wat gebeurt er met de toestellen?
We streven ernaar dat toestellen na controle en eventuele reparatie een tweede leven krijgen. In de situatie dat dit niet mogelijk is worden toestellen op professionele wijze gerecycled. Daarvoor werkt De GsmFan.nl Recycling samen met gerenormeerde en gespecialiseerde bedrijven die erkend zijn door de overheid.

Geldigheidsduur vergoedingen?
Na aanmelding is de vergoeding gegarandeerd voor een periode van twee weken. Van toestellen die na twee weken na aanmelding bij ons aankomen, zullen wij de dan geldende waarde uitkeren.

Mijn toestel staat niet in de lijst?
Als uw toestel niet voorkomt in de lijst, mag u het toch aan ons toesturen. Wij zorgen dan voor een verantwoorde recycling.
Het kan echter ook voorkomen dat wij het toestel per ongeluk nog niet in de lijst hebben opgenomen. Stuurt u dan een mail naar [email protected] en u krijgt binnen 48 uur bericht over de waarde.

Uitbetaling?
Na ontvangst van uw toestel(len) wordt het bedrag binnen 24 uur na ontvangst en verwerking naar uw rekening overgemaakt.

Ik heb nog vragen?
Kunt u het antwoord niet terugvinden in de lijst, stuurt u dan een mail naar [email protected] en u krijgt binnen 24 uur een reactie.